Yapay Zeka Dijital Pazarlamayı Nasıl Dönüştürüyor?

0
62
yapay zeka ve dijital pazarlama ilişkisi

Yapay zekanın ne olduğunu düşündüğünüzde, birçok bilim kurgu filminin tasvir ettiği gibi, insanlar tarafından geliştirilen doğaüstü yetenekleri olan bir bilinci aklınıza getiriyor olabilirsiniz. Yapay zeka, fantezi dünyasının dışında, normalde insan zekası gerektiren görevleri yerine getirebilen bir sistemdir. Bunlar, problem çözmeyi, duyguları tanımayı ve hatta hastalıkları teşhis etmeyi bile içerebilir.

Peki, Yapay Zeka ile Pazarlamanın Nasıl Bir İlişkisi Vardır?

Yapay zeka pazarlaması, müşteri yolculuğunu iyileştirmek için teknolojiden yararlanmanın bir yöntemidir. Pazarlama kampanyalarının yatırım getirisini arttırmak için de kullanılabilir. Bu, hedef kitleniz hakkında fikir edinmek için büyük veri analizi, makine öğrenimi ve diğer süreçler kullanılarak gerçekleştirilebilir. Elde ettiğiniz bu içgörülerle, daha etkili müşteri temas noktaları oluşturabilirsiniz. İster e-posta pazarlaması yapıyor olun ister müşteri desteği sağlıyor olun, yapay zeka, müşteri etkileşimleriyle ilgili tahminleri geliştirmeye katkı sağlar.
Daha büyük ölçekte ise, bir zamanlar insanlara bağlı olan süreçleri otomatikleştirmek için kullanılabilir. İçerik oluşturma, PPC (Tıklama başı ödeme) reklamları ve hatta web tasarımı, yapay zeka pazarlaması için olası uygulamalardır.

Yapay Zeka ve Dijital Pazarlama

Dijital pazarlama dünyasında yapay zeka, pazarlama kampanyalarını kolaylaştırabilir ve optimize etmede yardımcı olur. Ayrıca insana bağlı hata risklerini de ortadan kaldırabilir. Dijital pazarlama dünyasının çoğu hâlâ insan zekasına bağımlı olsa bile, amaca yönelik yapay zeka uygulamaları eldeki verilere sadık kalarak bir raporlama yapabilir. Ancak, müşterilerle gerçek anlamda bağlantı kurmak için yine de insan dokunuşuna ihtiyacınız olacak. Empati, şefkat ve hikaye anlatıcılığı gibi insana ait özellikler henüz yapay zekanın taklit edemediği özellikler.

Yapay zeka pazarlaması artık sektörel anlamda ana akıma girerken, sektörü etkileyebilecek bazı yeniliklerden de söz etmek gerekiyor.

1- İçerik İyileştirme ve Oluşturma

Son yıllarda, içerik pazarlaması küresel bir endüstriye dönüştü ve oldukça yaygınlaştı. Yapay zeka, hem içeriği iyileştirme hem de içerik üretme potansiyeline sahiptir. Sadece üretmek ve iyileştirmekle de kalmaz o içerikleri doğru kanallarda doğru hedef kitleye ulaştırır. Bu teknoloji zaten temel düzeyde içerik üretimini otomatikleştiriyor, ancak bu durum yazarlar için uygun konular seçmeye de yardımcı olabiliyor.

2- Yapay Zeka ile Geliştirilmiş Dijital Reklamcılık

Yapay zeka, reklamverenlerin de reklam verme şekillerini değiştirmesine katkıda bulundu. Aslında, günümüzün dijital reklam stratejilerinin neredeyse tamamı ilkel bile olsa bir yapay zeka formuna bağımlı çalışıyor. Dijital reklam billboardları bile yapay zeka tabanlı dağıtım sistemleriyle güçlendirilebilir. Bu sistemler, karmaşık algoritmalara ve büyük verilere dayalı olarak doğru türde insanların önüne doğru türde reklamlar yerleştirerek bağımsız olarak çalışır. Bu, “programatik reklamcılık” olarak bilinen de bir kavramdır.

Çok uzun zaman önce, reklam geliştirme çoğunlukla yaratıcı bir çabaydı. Hala öyle, ancak işletmeler reklamlarının etkili olmasını istiyorlarsa yaratıcılığın ötesine bakmalıdır. Bugün, her şey doğru mesajı hedeflemek ve iletmekle ilgili. Tüketiciler ve işletmeler arası (B2B) alıcılar her gün reklamlarla boğuluyor. Çoğu reklam alakasızdır, bu yüzden hedef kitlenin büyük çoğunluğu sadece reklamı kapatır veya bir sonraki görevlerine geçerler. Bu durum söz konusu olduğunda ise reklamverenler para kaybederler. Yapay zeka ile işletmeler, reklamları yalnızca alakalı izleyicilerin önüne yerleştirerek yatırım getirilerini optimize edebilir. Reklamlar otomatik olarak satın alınabilir ve ardından geniş ölçekte kişiselleştirilebilir.

3- Sohbet Robotları (ChatBot)

Chatbot

İşletmelerin oyunun kurallarını değiştiren bir yapay zeka türü varsa bu sohbet robotlarıdır. Sohbet robotları, müşterilerin sık sorulan sorularını yanıtlamada üstün oldukları için zaten çok sayıda web sitesinde bulunmaktadır. Sohbet robotlarının en büyük işlevi, müşteri deneyimi üzerinde sahip oldukları etkidir. Bazı işletmeler için, müşteri sorularını hızlı bir şekilde yanıtlamak için gün içerisinde yeterli çalışan veya saat yoktur. Sohbet robotları ise bu durumda işletmelere büyük kolaylık sunar.

Bununla birlikte, sohbet robotlarını kullanmanın bir doğru ve yanlış yolu vardır. Bu teknoloji asla bir müşteri şikayeti konusunda son söz hakkına sahip olmamalıdır. Bir lider veya müşterinin tercih ederse bir insanla konuşması da kolay olmalıdır. Gerçek potansiyel, şimdi düzenli olarak gördüğünüz basit sohbet robotlarının aksine akıllı sohbet robotlarında yatıyor. Bunlar, insanlarla gerçek zamanlı, orijinal olarak oluşturulan yanıtları kullanarak iletişim kuran yapay zeka destekli sistemlerdir. Gelecekte, akıllı sohbet robotlarının satış araştırması, müşteri adayı oluşturma ve müşteri hizmetleri ile ilgilendiğini görebiliriz.

4- Davranış Analizi ve Tahmine Dayalı Analitik

Giderek daha fazla şirket, pazarlama departmanları için veri bilimcileri ve programcılar gibi profesyonelleri işe alıyor. Bunun nedeni, becerilerinin yakında çoğu pazarlama kampanyasının bel kemiği olacak olmasıdır. İnternet dev bir davranış bilimi laboratuvarı gibidir, ancak o kadar çok veri kümesini tek başına analiz edip enformasyona dönüştürmek imkansızdır. İşte bu noktada da yapay zeka devreye giriyor. Yapay zeka, makine öğrenimi ve büyük veri analizini kullanarak işletmelere müşterileri hakkında derinlemesine içgörüler sağlayabilir. İşletmeler sadece etkileşimleri aşırı derecede kişiselleştirmekle kalmayacak, aynı zamanda toplanan verilere dayanarak gelecekteki müşteri davranışlarını da tahmin edebilecekler.

İşletmeler yapay zeka yatırımlarına bol miktarda para ayırıyor. Yapay zeka kullanım durumları arttıkça, bu teknolojiyi dijital pazarlamada uygulamanın en fazla ve en az etkili yollarını birlikte keşfedeceğiz.