Sosyal Medyada Etkileşimi Güçlendirmenin 5 Püf Noktası

0
139
Sosyal Medyada Müşterilerle İlişkileri Güçlendirmenin 5 Püf Noktası

1) Instagram Shop ile Müşterilerinize Daha Kolay Ulaşın

Bir Instagram butiği hayal edelim. Instagram shop, ürünün fotoğrafını koyarken aynı zamanda insanların fotoğrafın üzerine tıklayarak ürün hakkında isim, fiyat gibi bilgileri görmesini ve müşterilerin ürünün üzerine bastıkları zaman o butiğin sayfasına yönlendirilmesini sağlar.

2) Vanity URL Edinin

Asıl amacı link kısaltma olan Vanity URL,  sosyal medya takibi ve reklamcılık alanında kullanılarak müşterilerin tıkladıkları reklamdan sitede kalma sürelerine kadar takip edilir. Bunun yanı sıra, spam link görüntüsü vermemesi açısından sosyal medya paylaşımlarında kısaltma link kullanmak markanın müşteride olumlu bir izlenim bırakmasını sağladığı için kısaltma link kullanmak büyük önem taşır.

3) Influencer ve Diğer Markalarla Birlikte İşbirliği Yapın

Influencer ile birlikte yapılan işbirlikleri, daha çok kitleye ulaşmanızı ve hem websitesi hem de sosyal medya hesaplarınıza daha fazla trafik çekmenizi sağlar. Influencerların Instagram hikayelerinde kullandıkları satış ortaklığı linkleri, Youtube ve diğer sosyal medya platformlarında açıklama kısmına konulan linkler, yeni müşteri elde etme, daha çok kişiye erişebilme gibi olanaklar sağlar.

4) Instagram’a Entegre Edin

Facebook’ta yapmış olduğunuz reklamı tek tık ile Instagram’da da görün. Instagram işletme hesabınızı Facebook sayfanıza bağlayın ve bir hesapta paylaştığınız hikaye ve paylaşımlar diğer hesabınızda da otomatik olarak paylaşılsın.

*Burada dikkat edilmesi gereken nokta, Instagram ve Facebook’taki hedef kitlelerinizin aynı olup olmadığıdır. Örneğin bir yemek zinciri işletmesi için Instagram’da yapılan paylaşımlar genç kitleye, Facebook’ta yapılan paylaşımlar ise orta yaş kitlesine hitap ediyorsa iki hesabı birbirine bağlama yani aynı hikayeleri aynı postları paylaşıp paylaşmama açısından daha dikkatli olmalısınız!

5) Sosyal Medya Hesaplarınızı Güncel Tutun

Sosyal medya hesaplarınızda haftada kaç gün ve hangi saat aralıklarında paylaşım yapmalısınız bununla ilgili planınızı oluşturun. Video içerik üreticilerinin içeriklerine uzun bir süre ara verdikten sonra “neden yoktum?” açıklama videosu ile takipçilerine açıklama yapma durumunu siz de yaşamayın. 😅

Profilinizi sürekli güncel tutun ve sosyal medya hesaplarınızı aktif olarak kullanıp müşteriler ile olan ilişkinizi sıkı tutun!

BONUS: 70-20-10 Kuralını Uygulayın

Sosyal medyada paylaşımlarınız yaparken 70-20-10 kuralını baz alın.

%70 – Kendin Ol

Markanız için üretmiş olduğunuz kendi içerikleriniz, paylaşımlarınızın %70’ini oluşturuyor olmalı. Kendinize içerikleriniz ile alakalı şunları sorun:

“Bu içerik, hedef kitlemin ilgi alanına girer mi?”

“Benim amacıma uygun ve kendimi iyi tanıtabileceğim bir içerik mi?”

“Kendimi müşterilere nasıl etkili bir şekilde ifade edebilirim?”

%20 – Diğer İçeriklere Kulak Ver

İçeriklerinizin %20’si diğer içeriklerine göre daha eğlenceli, ilgi çeken, keyifli paylaşımlardan oluşmalı. İnfografik, video ve memes tarzı içerikler genelde daha dikkat çeken içerikler olduğundan insanlar tarafından daha çok ilgi görebilme ve daha fazla beğeni ve yorum getiri ihtimalinin de yüksek olduğu içeriklerdir.

%10 – Markanı Pazarla

Tanıtıcı içeriklerinden oluşan %10’luk kısım, “call to action” yani harekete geçiren içeriklerin yer aldığı kısımdır. Sepete ekle, mağazamıza sor, beğen, şimdi incele, yorum yap, tükenmeden al, sınırlı sayıda gibi kalıplar, müşterilerin daha hızlı hareket etmesini ve sizin ile etkileşime geçmesini hızlandıran emir kipi cümleleridir.