SEO ve Web Sitesi Yapısı Arasındaki İlişki Nedir?

0
115
seo-ve-web-sitesi-arasindaki-iliski-nedir

Bir sitenin ve sayfalarının düzenlenme şekli, SEO görünürlüğünü sandığınızdan daha fazla etkileyebilir. Yaygın site yapısı sorunlarını nasıl ele alacağınızı buradan öğrenin. Web sitenizi trafik, gelir ve dönüşüm için optimize etmek, SEO’nun en önemli kısımlarından biridir.

2021’de başarı, arama motorlarının web sitenizi nasıl görüntülediğini ve taradığını bazen engelleyebilen düzgün ve parlak bir tasarıma sahip olmanın ötesine geçmek anlamına gelir.

Geleneksel yapılar her zaman popülerdir. Ancak geçen yıl Google’dan John Muller, bir Web Yöneticisi Hangout’unda, hiyerarşik bir site mimarisinin Google’a şu konularda daha iyi göstergeler sağlayabileceğini ima etti:

  • Web sitenizdeki sayfaların anlamı.
  • Her sayfanın nasıl ilişkili ve bağlantılı olduğu.
  • Tasarım ve web sitesi yapısı ilkelerindeki farklılıklarla, bir tasarımcı ve bir SEO uzmanının görüşleri önemli ölçüde değişebilir.

Müşteriler için görsel olarak estetik bir web sitesi ile arama motoru görünürlüğü için tasarlanmış bir yapı arasında denge kurmak nihai hedef olmalıdır ve organize bir web sitesi yapısına sahip olmak SEO için inanılmaz derecede önemlidir.

Mantıklı olan bir şey yaratmadan, diğer SEO’nuz, içeriğiniz ve hatta tasarım çabalarınız boşuna olabilir. İyi bir web sitesi yapısının SEO trafiği ve dönüşümü üzerinde önemli bir etkisi olmalıdır. Ayrıca, tüm kuruluşunuzun kullanıcılarla daha iyi etkileşim kurmasına ve iş hedefleriniz, ürün ve hizmet yapınızla uyumlu bir deneyim oluşturmasına yardımcı olmalıdır.

Bu yazıda, web sitesi yapısının SEO’yu nasıl etkilediğine dair bazı önemli noktaları paylaşıyorum.

1. SEO ve Site Taranabilirliği

Site taranabilirliği, web sitesi yapısı söz konusu olduğunda en önemli faktörlerden biridir.

Taranabilirlik, bir arama motorunun web sitenizin neyle ilgili olduğunu anlamak için web sitenizin tüm metin içeriğini tarama yeteneğini ifade eder. Bu sürecin bir kısmı, web sitesini bir bütün olarak anlamak için alt sayfalarda ve belirli konularda gezinmektir.Bir web sayfasının, taranabilir olarak kabul edilmesi için ziyaretçiyi web sitesi içinde bir sayfadan diğerine götürmesi gerekir.

Arama motoru robotları, web sitesi taramasından sorumludur. İyi bir web sitesi taranabilirliğinin önemli bir ilkesi, web sitenizde gezinirken hiçbir çıkmazın olmamasıdır.

Her sayfaya, web sitenizin bir bölümünden diğerine bir köprü oluşturan dahili bağlantılar eklemek için çaba gösterin. Şema ve yapılandırılmış veri formatlarının tümü burada yardımcı olur. Google tarama bütçenizi de bildiğinizden ve takip ettiğinizden emin olun.

2. SEO ve URL Yapısı

Web sitesi yapısının SEO’yu nasıl etkilediğiyle ilgili temel faktörlerden biri de URL’dir. URL’ler aynı zamanda etkili bir site hiyerarşisinin yapı taşlarıdır, kullanıcıları istenen hedeflere yönlendirir.

En iyi URL yapıları, bir kullanıcı ve bir arama motoru tarafından okunması kolay olmalı ve içerik açısından zengin olmaları için hedef sorgular içermelidir. Etkili yapılar, web sitenizin tamamında mantığı çoğaltır ve sıralamak istediğiniz en önemli URL’lerin tümü ile arama motorlarına bir XML site haritası göndermek de yardımcı olur.

URL’leri basit tutmaya çalışın ve çok fazla parametre ile bunları aşırı karmaşık hale getirmeyin.

3. SEO ve HTTP/HTTPS/HTTP2

HTTPS, web sitenizin güvenliğini sağlar ve Google bunu kullanıcı deneyiminin bir parçası haline getirmeye devam ederken, güvenli bir siteye sahip olmak da sıralamanızı yükseltmeye yardımcı olabilir.

Bu nedenle dünya çapındaki web sitelerinin % 50’sinden fazlası halihazırda HTTPS kullanıyor.

HTTPS’ye geçmenin, daha iyi sıralamalara ek olarak daha iyi kullanıcı deneyimi ve kullanıcılarınızın bilgilerinin korunması gibi birçok avantajı vardır.

4. SEO ve İç Bağlantı

Doğru gezinmenin temelleri, kullanıcıların herhangi bir zorluk yaşamadan bir sayfadan diğerine geçmesi gerektiğini belirtir.

Web siteniz büyükse ve çok sayıda sayfası varsa, asıl zorluk bu sayfaları yalnızca gezinmeyi kullanarak yalnızca birkaç tıklamayla erişilebilir hale getirmektir.

Dahili bağlantı, kullanıcıların ve arama motorlarının bir sayfayı keşfetmesine yardımcı olur, içerik ve sayfalar arasında bir akış sağlar.

Bağlantılı olmayan sayfaları arama motorlarının taraması daha zordur. Dahili bağlantı, içeriğinizdeki anahtar kelimeleri kullanarak ve bunları web sitenizdeki başka bir alakalı içeriğe bağlayarak çalışır.

SEO için iç bağlantıları bilinçli olarak kullanmanın avantajları çoktur:

  • Dahili bağlantı, arama motorlarının anahtar kelime açısından zengin bağlantılarla diğer sayfaları bulmasını sağlar.
  • Dahili bağlantılar sayfa derinliğini azaltır.

İç bağlantı, kullanıcılara diğer içeriğe erişmenin daha kolay bir yolunu sunarak daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlar. Arama motorları, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) sıralama ile ilgili dahili bağlantılara daha fazla değer verir.

Sıklıkla, insanlar dahili bağlantılar kullanarak eski içeriğe geri dönerler. Bununla birlikte, çoğu insan nadiren tersini yapar – daha yeni içeriğe bağlanmak için eski içeriğe geri dönülür. Her iki parçanın da dahili bağlantılar kullanılarak bağlandığından emin olarak döngüyü kapatın.

5. İçerik ve Anahtar Kelimeler

İçerik ve anahtar kelime araştırması, SEO’nun temel parçalarıdır ve web sitenizi hareket halindeyken nasıl oluşturup yapılandırdığınızın önemli bir parçası olmalıdır.

Bunun yapılmasını sağlamak, hedef kitlenizi, arama davranışınızı ve rekabetçi konuları anlamanızın web sitenizin yapısına ve düzenine dahil edilmesini sağlar.

En iyi web siteleri, web sitelerinin en önemli içeriğinin yapının merkezinde olmasını ve en yüksek kalitede olmasını sağlayarak harika bir kullanıcı ve harika bir arama motoru dostu deneyim sunmalarını sağlar.

6. Yinelenen İçerik

Yinelenen içerik SEO için zararlıdır çünkü Google bunu spam olarak yorumlamaktadır. SERP’deki yüksek kaliteli ve benzersiz içeriğe odaklanmak, web sitenizin ideal SEO için nasıl yapılandırılması gerektiğini açıkça tanımlar.

Google’ın Arama Konsolu, web sitenizdeki yinelenen içeriği bulup ortadan kaldırmak için yararlı bir araçtır. LinkedIn veya Medium’da yinelenen içeriği yeniden yayınlamak mümkün olabilir, ancak bunu dikkatli yapın.

Daha genel bir kural olarak, web sitenizde veya başka herhangi birinin kopyasında içerik yayınlamayın.

7. Gezinme ve Kullanıcı Deneyimi

Günümüzün web sitelerinin tabi olduğu kullanılabilirlik standartları, internet’in ilk günlerinden çok daha katıdır. Bir ziyaretçi kötü yapılmış bir web sitesine rastlarsa, onunla daha fazla etkileşim kurmaktan kaçınırlar. Ek olarak, kimse ne yapacaklarını bilemedikleri bir web sitesinde zamanını boşa harcamak istemez.

Ziyaretçi, elde ettiği bilgileri nasıl bulacağını çözemezse, rakibin web sitesinde arayacaktır ve kötü kullanıcı deneyimi SEO’ya zarar verir.

Arama yapanların bir web sitesiyle nasıl etkileşime girdiği, gelecekteki arama sonuçları için Google tarafından yorumlanır. Tıklama oranı, sitede geçirilen süre ve hemen çıkma oranının tümü, Google’ın algoritmasına işaret eden faktörlerdir.

Olumlu bir deneyimi gösteren istatistikler, arama sonuçlarını Google’a doğrular. Olumsuz bir deneyim gösteren istatistikler, Google’a sayfanın o sorgu için en alakalı veya yararlı olmayabileceğini söyler ve Google, arama sonuçlarını buna göre ayarlar.

İyi bir kullanıcı deneyimi sağlamanın temelleri şunları içerir:

  • Tıklamayı beklentilere göre ayarlama.
  • İstenilen bilgileri bulmayı kolaylaştırmak.
  • Navigasyonun sezgisellik açısından mantıklı olmasını sağlamak.

Web sitenizin gerçekte ne kadar kullanılabilir olduğunu belirlemek ve gerçek kullanıcıların web sitenizle nasıl etkileşim kurduğunu belirlemenizi sağlamak için tarafsız ziyaretçilerle bazı testler yapın.

8. Temel Kullanıcı Deneyimi

Temel Web Vitals, Google’ın sayfa deneyimi güncellemesinin bir parçasıdır ve özellikle resimleri optimize ederken sıralamayı etkileyebilirler.

CLS’ye (Kümülatif Düzen Değişimi) vurgudaki değişim ve içerik ve görsel içerik yük atlamalarının ölçümü, web sitesi oluşturucuların, tasarımcıların ve SEO profesyonellerinin birlikte üzerinde çalışması gereken bir şeydir. Core Web Vitals, 2021’de sıralama faktörlerinden biri haline gelebilir ve şu anda sitelerin % 15’inden daha azı karşılaştırma standartlarını karşılıyor.

Google, web sitesi sahiplerine ve SEO uzmanlarına bu güncellemeye hazırlanmak için bir uyarıda bulundu, bu nedenle şimdi önceden harekete geçmek için mükemmel bir zaman.

Kullanıcı odaklı içerik üretimi hakkında daha fazla bilgi almak için tıklayınız!

9. Mobil

mobil

Çoğu zaman tasarımla ilişkilendirilen, web sitenizin farklı cihazlardan gelen mobil izleyiciler için yapılandırılmasını sağlamak artık bir web sitesi yapısının önemli bir parçasıdır. İlgili işin miktarı, geliştirici kaynaklarınıza, BT uzmanlığınıza ve iş modellerine bağlı olabilir – özellikle siteniz e-ticaretle ilgiliyse.

Google Search Central blogunda, web sitenizi oluştururken mobil ortama geçmeyi düşünmemiş olsaydınız muhtemelen sizin için zamana ve paraya mal olacaktı. Bu, özellikle flash ile oluşturulan veya eski e-ticaret platformlarını kullanan siteler için geçerlidir.

10. Hız ve Performans

Web sitenizin yapısı hızlı bir kullanıcı deneyimini desteklemiyorsa, SEO ve alt satır sonuçlarınız daha kötü olacaktır. Yavaş site ve sayfa hızları, yanıt vermeyen sayfalar ve kullanıcı için “zaman alan” her şey, geliştiriciler, içerik oluşturucular ve SEO uzmanları tarafından yapılan tüm zorlu çalışmalara zarar verir.

Sayfa yükleme süresindeki bir saniyelik gecikme, daha az sayfa görüntüleme, trafik ve dönüşümlerde önemli bir düşüş anlamına gelebilir. Doğru mobil tasarımı ve web sitesi yapısını (örneğin, duyarlı web tasarımı) seçmek için tasarımcılarınız ve BT departmanlarınızla bağlantı kurduğunuzdan emin olun, yüksek maliyetlerden ve maliyetli hatalardan kaçınmak için tüm artıları ve eksileri belirleyin.

SONUÇ

En iyi SEO sonuçları için, web sitenizin kullanıcılarınız ve işletmeniz için en uygun ve hiyerarşik biçimde yapılandırıldığından emin olun. Arama okunabilirliği için tasarlandığından emin olun. Daha sonra değil, oluşturma sırasında web sitesi tasarımcılarınızla etkileşim kurun.

Bir web sitesinin kavramsallaştırmasının başlangıç ​​aşamalarında bile, gelecek içeriğin önceden planlanması çok önemlidir. Web sitesi yapısının SEO’yu nasıl etkilediğini görmek zor değil.

Web sitenizin mimarisini ve tasarımını aynı hizaya getirdiğinizden emin olun, böylece SEO çabalarınız iyi başlar ve iyi sonuçlanır!