Markanızı Yönetmenin En Kolay Yolları

0
72
Markanızı Yönetmenin En Kolay Yolları

Kendi kişisel markanızı yaratmak, yeni bir iş bulmaktan terfi aramaya, yeni müşteriler kazanmaya veya kendi işinizi kurmaya kadar profesyonel yaşamınızda önemli bir rol oynar.

Kişisel markalaşma, kendinizi başkalarına sunma şeklinizi yönetme ve kullanma sürecidir. Güçlü bir kişisel marka size daha fazla güvenilirlik sağlayacak, tanınırlık ve prestij verecek ve size algılanandan daha çok değer verecektir.

Bu, odaklanmaya değer bir görevdir ve değerlerinizi ve amacınızı yansıtan bir marka oluşturmak için zaman ayırmak, profesyonel ve kişisel hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

Markanızın Satış Önerisini Belirleyin

Benzersiz Satış Öneriniz (USP’ niz), diğerlerinin sunmadığı gibi sunduğunuz beceri, deneyim veya uzmanlığınız. Ne ile tanınmak istiyorsun? Harika olduğun tek şey nedir? USP’ nizin kanıtlarla desteklenmesi markanızın güvenirliği açısından oldukça önemli rol oynar. Aldığınız ödülleri, referansları, sertifikaları belirtmeniz yapmakta olduğunuz işin başarılı olduğunun kanıtı niteliğindedir. Başkalarının sizin hakkınızda söylediklerinin, kendiniz hakkında söylediklerinizden daha önemli olduğunu unutmayın.

USP’ nizin marka kimliğiniz ve etiğinizle uyumlu olması gerekir. Eğer USP’ niz sadece başarılarınızı değil, bir kişi olarak kim olduğunuzu, benzersiz kişiliğiniz ve karakter özelliklerinizle yansıtıyorsa, daha akılda kalıcı ve kendinizin daha gerçek bir yansıması olacağınıza emin olabilirsiniz.

İyi tanımlanmış USP’niz, tüm kişisel marka iletişimlerinizde altın bir iplik olarak çalışacaktır. Bir mesajınız olacak ve ona bağlı kalacaksınız ve bu, ne tür içerik oluşturmanız gerektiğini bilmenizi kolaylaştıracaktır.

Markanız Google’ da Nasıl Görünüyor?

Kişisel markalama sürecinize başlamanın en iyi yolu kendinizi Google’da aramaktır. Google’ın sizi kişisel bir marka olarak ne kadar iyi anladığını bilmek harika bir göstergedir.

Sitenizde ki içeriklerin SEO açısından uyumlu olması, site trafiğinizi arttırmaya yardımcı olacaktır. Google’ın algoritmaları sitenizi marka olarak tanımlayabilmesi için içeriklerinizi markaya göre dizayn etmelisiniz. Kullanıcıların markanızı Google’ da bulabilmeleri için sitenizi SEO açısından en yüksek kapasite’ ye çıkarmalı ve site trafiğini attırmanız lazım. Google algoritmaları organik aramalarda ilk sıraları belirlerken bu şartları ele alarak kullanıcıların karşısına çıkarıyor. Markanızın Google’ da ki konumu ne kadar yukarılarda olursa, markanızın da kalitesi o kadar yukarılara çıkar.

Markanızı Sosyal Medyada Yaşatın

Sosyal medya, kişisel markanızı çevrimiçi olarak yönetmenin en önemli yönlerinden biridir. Hangi sosyal medya kanallarına odaklanacağınıza karar vererek başlayın. Dikkatlice seçilmiş birkaç sosyal medya kanalına odaklanmak ve daha büyük bir etki yaratmak daha iyidir. Sosyal medya hızla gelişiyor, bu nedenle müşteri kişiliklerinizi ve ortaklar, müşteriler, işverenler ve diğer önemli paydaşlar gibi etkilemek istediğiniz diğer insanların kişiliklerini gözden geçirerek başlayın. Ardından, tüm sosyal medya kanallarında kendinizi tutarlı bir şekilde temsil ettiğinizden emin olun.

  • Tüm önemli sosyal medya kanallarında tutarlı bir şekilde görünen tek bir Profil resmi kullanın
  • Markanızı tüm sosyal medya kanallarına kaydedin ve aynı adı tutarlı bir şekilde kullanın.
  • Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek içerikler üretin.
  • Bütçenize göre sosyal medya reklamlarını kullanın.
  • Takipçilerinizle samimi bir dil kullanın.
  • Her gelen mesaj ve yoruma cevap verin.

İçerik oluşturma: Hikaye Anlatımı

En iyi markalar, hikaye anlatma sanatından yararlanır: mesajınızı şekillendiren, ilişkiler kurmanıza yardımcı olan ve izleyicilerinizin ilişki kurabileceği bir şekilde iletişim kuran bir çerçeve. Marka hikaye anlatımınız, profesyonel olarak kim olduğunuza, yaptığınız işe yönelik motivasyonunuza ve benzersiz ürün veya hizmetinizi sunmak için nasıl çok çalıştığınıza dair bir fikir vermelidir.

İster blog yazıları yazıyor, ister teknik incelemeler oluşturuyor, videolar ve podcastler oluşturuyor olun tüm bu içerik, izleyicilerinizin etkileşimde bulunmasını istediğiniz tek kapsamlı hikayenize katkıda bulunmalıdır.

Markanızı Geliştirmek

Başlamak için harika bir yer, önemli etkileyicileri ve popüler bireyleri araştırmak ve markalarını nasıl inşa ettiklerini incelemektir. İyi çalışan ne iş yapıyorlar? İzleyicileriyle nasıl etkileşim kurarlar? Ne sıklıkla içerik oluşturup paylaştıkları, fikirlerini ifade ettikleri veya yardım ve destek sağladıkları gibi pratik şeyleri düşünün.

Bunun gibi pratik şeyleri düşünmeniz, markanızı daha hızlı ilerlemesinde ve tanınmasında size yardımcı olacaktır.