Marka İletişim Uzmanı Kimdir? Ne İş Yapar?

0
89

Marka iletişim uzmanı; bir şirketin ya da iletişim alanında hizmet veren bir ajansın, pazarlama iletişimini ve stratejilerini yürütmekle ve bu süreçleri takip etmekle sorumlu olan kişidir. Markalaşmanın sadece bir isim ve amblem olmaktan çıkarak hızla büyümesi dijital dünyada markalaşma çalışmalarını zorunlu hale getirmiştir. Ve marka iletişim uzmanı da markanın nerede, nasıl ve hangi özellikleriyle öne çıkarılıp konumlandıracağını planlar.

Görevleri Nedir?

  • Marka kimliğine uygun iletişim stratejilerini planlamak,
  • Oluşturulan plan ve stratejileri hayata geçirmek ve yönetmek,
  • Stratejilere uygun pazarlama etkinliklerini ve organizasyonlarını belirlemek,
  • Sektör, rakip, pazar ve SEO analizlerini yapmak ve bu araştırmalara göre iş geliştirmek,
  • Bütçeleme,
  • Ulaşılmak istenen pazar değerini hedeflemek ver gerçekleştirmek,
  • Medyada yürütülecek süreçleri, iş akışını ve bu süreçte iletişime geçilecek paydaşları (kreatif ve medya satın alma ajansları) belirlemek,
  • Tüm süreçlerin takibini yapmak.

Marka İletişim Uzamanı Olmak İçin Alınması Gereken Eğitim

Marka iletişimi uzmanı olmak isteyen kişiler, üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren İşletme, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Medya ve İletişim, Reklamcılık ve Pazarlama lisans bölümlerini tamamlamalıdır. Reklam ya da halkla ilişkiler ajanslarında marka uzmanı olarak çalışmak isteyen kişilerin öncelikle staj yapmaları gerekir.

Üniversitenin ilgili birimlerinden mezun olmuş kişilerin ise profesyonellerden eğitim alarak uzmanlıklarını arttırabilecekleri ve kendilerini geliştirebilecekleri bir çok eğitimde mümkün. Bu ve benzeri bir çok konuda edx.com.tr’nin başarılı eğitimleri bulunuyor.

Maaş

Marka iletişim sorumlusu pozisyonunda çalışanların kariyerlerinde ilerledikçe aldıkları ortalama maaşlar:

En düşük: 3250₺En Yüksek: 7340₺Ortalama Maaş: 5160₺
13 kişinin paylaştığı maaş verilerine göre hesaplanmıştır.