Instagram’da SEO Uygulamaları

0
97

Instagram, dijital pazarlama alanında yer alan etkili platformlardan birisidir. Seo da bir markayı tanıtmaya, yeni ziyaretçiler çekmeye, katılım oranını arttırmaya ve satışları yükseltmeyi amaçlayan bir arama motoru optimizasyonudur. Instagram bu alan için çok iyi bir seçenek olduğundan bu iki kavramın yollarının kesişmesine şaşırmamak gerek.

Optimizenin gücü!

Instagram, iyi optimize edilmiş sayfaların gönderilerini daha üstlerde gösterir. Bu sayede optimizasyonu iyi yapılmış sayfalar daha çok etkileşime ve takipçiye sahip olmuş olurlar. Peki iyi optimize edilmiş bir Instagram sayfası için nelere dikkat edilmeli? Hadi gelin 7 adımla Instagram SEO’yu beraber inceleyelim.

1- Hesabınız herkese açık mı?

Gizlenen hesaplardaki gönderiler arama motorlarında görünmez. Bu yüzden hesabınızı herkese açık olarak düzenleyip kullanmalısınız.

2- Hashtag kullanıyor musunuz?

Kullanıcılar Instagram’da hashtag ile arama yapabilir. Verimli kullanıldığında hashtagler, kullanıcıları sayfanızda tutabilir.

  • Kendine has bir hashtag yaratabilirsiniz.
  • Atılan gönderinin ne hakkında olduğu ile ilgili hashtag atabilirsiniz.
  • Bulunduğunuz konum ile ilgili hashtag kullanabilirsiniz.

Not: Instagram 30’dan fazla hashtag kullanımına izin vermemektedir.

3- Biyografinizi özelleştirin

Instagram SEO’nun gerekli adımlarından biridir. Biyografinizi optimize etmelisiniz. Biyografinizi yeterli sayıda anahtar kelime kullanarak okunulabilir bir şekilde kullanıcıya sunabilirsiniz.

Bu düzenleme, potansiyel müşterilerinizin sizi bulmasını kolaylaştırır. Verimli şekilde düzenlendiği taktirde yapılacak aramalarda üst sıralarda bulunabileceksiniz.

4- Kullanıcı adı

Instagram kullanıcı adınızın anahtar kelime içermesi hesabınızı görünür kılmanın en etkili yollarından birisidir. Instagram kullanıcı adınız olabildiğince kısa, akılda kalıcı ve dikkat çekici olmalıdır. Bu yüzden alakasız kelimeleri ve sembolleri kullanmamalısınız. Alakasız kullanımlar markanızın bilinirliğine zarar verebilir.

5- Görsel kullanımı

Instagram görselliğin öne çıktığı bir platform olduğu için eklenen görsellerin özenle seçilmesi gerekir. Görsellerin karışık olmaması gerekir. Görsellerin anlatması gereken şeyi yalın bir şekilde takipçilere aktarması takipçilerin sayfada daha fazla vakit geçirmesini sağlayacaktır.

Instagram’da fotoğraf tanıma teknolojisi kullanıldığı için fotoğrafın ne ile alakalı olduğu ile ilgili algoritma oluşuyor. Bu yüzden içerikle bağlantılı görseller kullanmak sayfanıza daha çok kullanıcı çekecektir. Görsellerin açıklamalarına da anahtar kelimeler ekleyerek görünürlüğünüzde artış sağlayabilirsiniz.

6- Alt Tag kullanımı

Çok bilinmeyen bu yöntem ile görselleriniz Google aramalarında en üstlerde yer alabilir. Alt tag kullanımı, İnstagram algoritmasına yardımcı olur. Buradan Alt tag kullanımına göz atabilirsiniz.

7- İşletme hesabına geçin

İşletme hesapları kullanıcılara bireysel hesaplardan farklı olarak performans ve takipçi verisi ile ilgili analizler sunar. Instagram, İşletme hesaplarına doğrudan mesaj, e-posta veya SMS yollarıyla bir iletişim düğmesi eklemesine izin veriyor. Bu marka ve müşteri arasındaki ilişkiyi daha sağlıklı hale getiriyor ve müşteri desteğini arttırıyor.

İşletme hesabına geçerek görünürlüğünüzü arttırabilir ve gerçek bir marka imajı verebilirsiniz.