Instagram Reels Videolarda Alışveriş Özelliği

0
103

Dünyanın en popüler fotoğraf ve video paylaşım platformlarından biri olan Instagram, bir süredir getirdiği güncellemelerle herkesin kafasını karıştırarak genel yapısını farklılaştıracak olan bir çalışma içerisinde diyebiliriz. Facebook’un çatısı altında bulunan Instagram, kısa süre önce piyasaya sürülen TikTok benzeri uygulaması Reels’ı ortaya çıkarmıştı. Yaptığı güncellemelerle deyim yerindeyse her gün adeta yeni bir özellik getiren veya uygulama sekmelerinin yerini değiştiren instagram geçtiğimiz aylarda Reels ve Alışveriş sekmelerini ana sayfaya taşımıştı. Buna göre içerik ekleme butonunun yerini Reels butonu alırken, bildirimleri gösteren beğeni butonunun yerine Alışveriş butonu gelmişti. Instagram ekim ayında ise IGTV’ye alışveriş özelliğini eklemişti.

Son olarak da bu yaz ana ekranında özel bir “Mağaza” sekmesini test etmeye başlamıştı. Instagramda kullanıcılar, halihazırda normal gönderileri, canlı yayın, hikayeler ve keşfet sekmesi aracılığıyla da alışveriş yapabiliyorlardı. Instagram uygulama içerisindeki alışveriş butonlarına doymamış olacak ki bunları bir yenisini ekleyerek Reels videolarına da alışveriş butonunu da entegre etti.

Instagram Artık Pazarlamanın Odağında

Basit bir fotoğraf paylaşım uygulamasından, içerik ve alışveriş odağında bir uygulamaya dönüşen instagram artık bir sosyal ağ uygulamasının ötesine geçti. Influencer iş birlikleri ve alışveriş özellikleriyle sosyal ticaret kavramını baştan sona şekillendirmeye başladı ve dijital pazarlama için önemli bir konuma gelmeyi başardı. Instagram’ın geliştirdiği son özelliklere bakacak olursak; Instagram’ın artık bir e-ticaret platformu olmaya daha da yakın olduğunu söylemek yanlış olmaz. 

Reels Videolar’dan Alışveriş Deneyimi 

Instagram, alışveriş özellikleri ile uygulamanın neresinde olursa olsun insanların ilham aldığı anda bir şey keşfetmesini ve satın almasını kolaylaştırmayı amaçlamaya başaldı. IGTV videolarından sonra Reels videolara da getirdiği alışveriş özelliği ile bir Reels videosundaki ürünlere tıklayarak o ürünleri satın alma, kaydetme veya ürün hakkında daha fazla bilgi alma fırsatı sunmaya başladı.

Bu özellik sayesinde, instagram kullanıcıları ihtiyaç duyduğu bir ürüne anında kavuşma imkanına erişecek. Cüzdan düşmanı bu özellik şimdiden alışveriş tutkunu kullanıcıları memnun edecek gibi gözüküyor. Instagram’ın yaptığı açıklamalar sonrasında sektörün önde gelen isimleri, paylaştıkları Reel videoları ile ürün tanıtımı yapmaya ve kullanıcıları yönlendirmeye başladılar bile.

Mac cosmetics, AC Cosmetics, Revolve, Song of Style by Aimee Song, Rare Beauty ve NBA gibi markalar Reels’da alışveriş özelliğini kullanmaya başlarken, Instagram’ın @shop hesabı da For the Ages, Centinelle, Kammok, Expedition Subsahara ve Paper & Clay gibi yeni marka ve küçük işletmelerin alışveriş yapılabilen Reels videolarını paylaştı.

Instagram’dan 2020 Alışveriş Trendleri 

Instagram, 2020 yılı platform içi alışveriş trendlerini de paylaştı. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre kullanıcılar, nostaljik ürünlere, güzellik ürünlerine ve kişisel bakım ürünlerine ilgi gösterdiler. Ayrıca şirket, kullanıcıların sürdürülebilir olan markalara da önem verdiğini, değerleri ve toplumsal sorumluluğa sahip olan satıcıları desteklemeye çalıştığını dile getirdi.