Instagram Analytics Kılavuzu

0
38
Instagram Analytics Kılavuzu

Instagram hesabınızı büyütmek istiyorsanız, Instagram Analytich Kılavuzuna göz atmak, başlamak için harika bir yerdir.

Instagram Analytics Kılavuzu, doğru kitleyi hedeflemenize, içerik stratejinizi geliştirmenize ve yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Farklı Instagram ölçümlerini ve terimlerini ve bu verilerin büyüme için nasıl kullanılacağını öğrenmek istemez misiniz?

Instagram Analytics Neden Önemlidir?

Instagram Analytics Kılavuzu, kitlenizin en aktif zamanını ve hangi içerik türüyle meşgul  olduğunu anlamak için en iyi yoldur.

Bu düzeydeki içgörü, markanız veya işletmeniz için sonuçlara yön veren bir içerik stratejisi oluşturmak için son derece önemlidir. Bununla birlikte, izlenecek doğru ölçümleri bulmanın yanı sıra bunları nasıl yorumlayacağınızı bilmek, yapmaktan daha kolay olabilir.

Her markanın veya işletmenin kendine özgü hedefleri vardır (takipçi sayısını artırmaktan tıklamaları ve dönüşümleri artırmaya kadar), bu da en önemli ölçümlerin duruma göre farklılık gösterdiği anlamına gelir.

Hedeflerinizi netleştirdikten sonra, sosyal medya raporlarınızda izlemek için net hedefleriniz olacağı için Instagram Analytics’ten çok daha fazlasını elde edebileceksiniz. Instagram analizlerinizi zaman içinde izlemek, size ne tür içeriğin hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olduğuna dair daha iyi bir fikir verecektir. Böylece gelecekte başarınızı artırabilirsiniz.

Instagram Analytics’e Nasıl Erişilir?

Instagram Analytics Klavuzu, yalnızca işletme veya içerik oluşturucu profilleri tarafından kullanılabilir. Bu, bir Instagram işletmesine veya içerik oluşturucu profiline geçmenizi önerdiğimiz birçok nedenden yalnızca biridir.

Zaten bir Instagram işletme veya içerik oluşturucu profiliniz varsa, analizlerinize Instagram uygulamasındaki Insights sekmesinden kolayca erişebilirsiniz.

Profilinizin sağ üst köşesindeki menü simgesine dokunarak başlayın ve ardından işletmeniz veya içerik oluşturucu profiliniz için analitiği açacak olan Insights sekmesine tıklayın. Alternatif olarak, profil sayfanızdaki Analizler düğmesine dokunabilirsiniz.

Bu işlemlerden sonra gönderileriniz, hikayeleriniz ve kitle demografileriniz için bir ton ölçüm ve analitik bulabileceksiniz.

NOT: Instagram size yalnızca bir işletme veya içerik oluşturucu profiline geçmenizden sonra yayınlanan gönderi ve hikayeler için analiz gösterebilir.

Instagram Analytics Panosuna Nasıl Erişilir?

Instagram’ın yerel analitiğinin yanı sıra, Later’s Instagram Analytics özelliği size gönderilerinizin ve hikayelerinizin nasıl performans gösterdiğine dair görsel bir genel bakış sunar. Tümü kullanımı kolay bir kontrol panelinde bulunur.

Ayrıca 3 aya kadar Instagram gönderilerini ve hikayelerini takip edebilir, böylece hangisinin en iyi performansı gösterdiğini görebilir ve beğeniler, erişim, yorumlar ve daha fazlası gibi tüm önemli ölçütlere göre filtreleyebilirsiniz.

Instagram Analytics Kitle Analizi

Kitle analizinizle başa çıkmak, kiminle konuştuğunuzu anlamanın harika bir yoludur. Böylece içerik stratejinizi ve gönderi sürelerinizi buna göre özelleştirebilirsiniz.

Instagram’da Analizler sekmesini açın, “Kitleniz” e gidin ve “Tümünü Gör” e dokunun. Buradan, aşağıdakiler dahil, önceki 7 veya 30 gün için takipçi dağılımınızın bir özetini görebileceksiniz:

  • Takipçi Büyümesi (Genel, Takip Edenler ve Takibi Bırakanlar)
  • En İyi Yerler (Şehirler ve Ülkeler)
  • Yaş Aralığı (Tümü, Erkekler ve Kadınlar)
  • Cinsiyet
  • En Aktif Zamanlar (Saatler ve Günler) 

Takipçi Büyüme Metrikleri Nasıl Kullanılır?

Takipçilerinizin zaman içindeki büyümesini izlemek ve bunu içerik stratejinizle karşılaştırmak, hesabınız için neyin işe yaradığını anlamanın harika bir yoludur.

Örneğin, bir Instagram Makarası paylaştıktan sonra takipçilerde büyük bir artış fark ederseniz, bu gelecekteki stratejiniz için kullanabileceğiniz değerli bir fikirdir.

En Aktif Zaman Metrikleri Nasıl Kullanılır?

Hedef kitlenizin en aktif zamanlarını araştırmak, Instagram gönderi stratejinizi optimize etmenin en iyi yollarından biridir.

Hedef kitlenizin en aktif olduğu zamanda gönderi yayınlayarak, gönderilerinize başarı için en iyi şansı vereceksiniz. Çünkü takipçilerinizin yayınlarınızı yorumlama, beğenme veya paylaşma olasılığı daha yüksektir.

Gönderileriniz ne kadar çok etkileşim alırsa, Instagram algoritmasıyla o kadar iyi performans gösterir. Bu, işletmeniz veya markanız için daha fazla erişim anlamına gelir.

Instagram Analytics Feed Post

Instagram’da yayın gönderi analizine erişmenin 2 farklı yolu vardır.

İlki, Analizler sekmesidir. “Paylaştığınız İçerik” seçeneğine gidin ve son yayınlarınızın yanındaki oka dokunun.

Buradan, 2 yıla kadar yayın gönderilerini çok çeşitli ölçütlere göre sıralayabilirsiniz:

  • Çağrı Düğmesi Muslukları
  • Yorumlar (değiştir | kaynağı değiştir)
  • E-posta Düğmesine Dokunma
  • Takip
  • Yol Tarifi Muslukları Alın
  • Gösterimler
  • Etkileşimler Sonrası
  • Profil Ziyaretleri
  • Erişim
  • Tasarruflar
  • Metin Düğmesine Dokunma
  • Video Görüntülemeleri

NOT: Instagram’ın Alışveriş özelliklerini etkinleştirdiyseniz daha da fazla seçenek görebilirsiniz (bu konu hakkında daha sonra daha fazlası).

Bu, belirli bir süre boyunca en iyi performansı gösteren içeriğin bütünsel bir görünümünü elde etmenin harika bir yoludur ve stratejinizi bilgilendirmeye yardımcı olabilir.

Performansa daha ayrıntılı bir genel bakış için, yayınlanan bir gönderinin altındaki “Öngörüleri Görüntüle” ye dokunun. Buradan, aşağıdakiler dahil tüm ana ölçümleri görebileceksiniz:

  • Yorumlar (değiştir | kaynağı değiştir)
  • Gönderir (Yalnızca Avrupa dışında mevcuttur)
  • Tasarruflar
  • Etkileşimler (Profil ziyaretleri ve Web sitesi tıklamaları)
  • Keşif (Ulaşılan Hesaplar ve Takipler)
  • Gösterimler (hashtag’ler, ana sayfa, profil ve diğerlerinden)

Her metrik, hesabınız için değerli bilgiler sağlar. Örneğin:

Beğenme, yorumlama ve gönderme ölçümleri, hangi gönderilerin topluluğunuzun katılımını teşvik ettiğini öğrenmenin harika bir yoludur. 

Kayıtlar genellikle hangi içeriğin hedef kitlenizde derin bir yankı uyandırdığını, ilham verdiğini veya kalıcı bir değeri olduğunu gösterir.

Web sitesi tıklamaları, takipçilerinizin ürününüz veya hizmetiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için ilham aldığının güçlü bir göstergesidir.

Gösterimler, gönderinizin Instagram algoritmasıyla ne kadar iyi performans gösterdiğini gösterir. Yüksek performanslı gönderiler için, izlenimlerinizin nereden geldiğini, gönderilme zamanını ve gününü ve kayda değer tematik içerik trendleri olup olmadığını not edin.

“Hashtag’lerden” metriğinde çok fazla gösterim fark ederseniz, bu, hashtag stratejinizle kazanan bir formül elde ettiğiniz anlamına gelir.

Instagram Analytics Hikayeler

Instagram yayın gönderilerinde olduğu gibi, Instagram Hikayeleri analizini Insights sekmesinden veya canlı bir Instagram hikayesinde yukarı kaydırarak keşfedebilirsiniz.

Analizler sekmesinde, “Paylaştığınız İçerik” e gidin ve son hikayelerinizin yanındaki oka dokunun.

İPUCU: Instagram’ın yerel analitiğinin aksine, son 3 ay içinde kullandığınız her hashtag için ortalama beğeni, yorum, gösterim, kaydetme ve erişim sayısını görebilirsiniz.

Hikayelerinizin performansını gözden geçirmek, markanız için hangi tür Instagram Hikayelerinin en iyi sonucu verdiğini anlamanın harika bir yoludur.

Örneğin, en yüksek izlenime sahip gönderilerin veya erişimin hepsinin Instagram Hikayeleri çıkartmaları içerdiğini fark edebilirsiniz. Bu, bu stratejinin izleyicilerinizde yankı uyandırdığının bir işaretidir.

Performansa daha ayrıntılı bir genel bakış için, canlı bir hikayeyi yukarı kaydırın ve ekranın sol tarafındaki içgörüler simgesini seçin.

Burada görebilirsin:

  • Etkileşimler (Profil ziyaretleri)
  • Gösterimler
  • Takip
  • Gezinme (Geri, İleri, Sonraki hikaye ve Çıkış)

Kitlenizin içeriğinize olan ilgisini nerede kaybettiğinin ve gelecekte kaçınılması gereken bir şeyin göstergesi olabileceğinden Çıkış metriğine çok dikkat edin.

İPUCU: Instagram’ın yerel hikaye analizleri yalnızca 30 gün boyunca kullanılabilir. İle ilerleyen takımından Instagram Hikayeleri Analytics , izleyebilir ve kadar sıralamak 3 ay kolay kullanımlı gösterge tablosunda ayrıntılı performans verileri.

Artı, Daha Sonra, tüm hikayelerinizi çıkmadan izleyen izleyicilerin yüzdesi olan Instagram Hikayelerinizin tamamlanma oranını otomatik olarak hesaplar.

Instagram Analytics Reels

Instagram Reels analitiği hala oldukça sınırlıdır, ancak başarınızı izlemek için bazı temel ölçümler mevcuttur.

IGTV Analitiği

Tıpkı Instagram yayın gönderilerinde olduğu gibi, Instagram’ın Insights sekmesinden 2 yıla varan IGTV videolarının performansını görüntüleyebilirsiniz.

Bu verilere erişmek için, “Paylaştığınız İçerik” e gidin ve en son IGTV videolarınızın yanındaki oka dokunun.

Hangi videoların izleyicilerinizin ilgisini çektiğini değerlendirerek, hangi içerikleri oluşturmaya devam etmeniz gerektiğine dair iyi bir fikir edinebilirsiniz. Hedef kitleniz ne kadar meşgul olursa, Instagram algoritmasıyla iyilik yapma olasılığınız o kadar artar.

En yüksek erişime sahip IGTV videoları da unutulmamalıdır. Özellikle iyi çalışan bir tema veya stil var mıydı? Belirli bir zamanda gönderdiniz mi? Bu içeriğin belirli bir şekilde çapraz tanıtımını yaptınız mı?

Tek bir IGTV videosuna ilişkin bilgileri derinlemesine incelemek için, yayınlanan bir videonun altındaki üç noktaya dokunun ve “Analizleri Görüntüle”yi seçin.

Buradan, IGTV’niz için Görüntülenme, Beğenme, Yorum ve Kayıt sayısını görebileceksiniz.

Instagram Analytics Alışveriş

Gönderilerinizde ürünleri Instagram Alışveriş ile etiketliyorsanız, hangilerinin işletmeniz için en fazla değeri sağladığını yakından takip etmek iyi bir fikirdir.

Alışveriş yapılabilir yayınlarınızın nasıl performans gösterdiğine dair genel bir bakış için, Analizler sekmesine gidin, “Paylaştığınız İçerik” e gidin ve son gönderilerinizin veya hikayelerinizin yanındaki oka dokunun.

Buradan, gönderilerinizi ve hikayelerinizi, hesabınızda Instagram Checkout’un etkin olup olmadığına bağlı olarak değişen birkaç ürüne özgü ölçütlere göre sıralayabilmelisiniz.

Tek bir gönderinin nasıl performans gösterdiğini görmek için, diğerlerine ek olarak alışverişe özel ekstra metrikleri görmek için “Analizleri Görüntüle” ye dokunun.

Bu iki veri noktası gerçekten aydınlatıcı olabilir:

  • Ürün sayfası görüntülemeleri
  • Ürün düğmesi tıklamaları

Bir ürün gönderisinde çok sayıda sayfa görüntülemesi varsa ancak çok az tıklama varsa, ürün açıklamanız, görselleriniz veya fiyat noktanız, tıklamalara veya satışa dönüşecek kadar ilgi çekici olmayabilir.

Instagram Analytics Canlı Yayın Analizleri

Instagram Hikayelerinin aksine, Instagram Canlı analizleri Instagram’ın Insights sekmesinden kullanılamaz.

Aslında, Instagram Canlı yayınları etrafında toplayarak veri biraz zor, ancak yapabilirsiniz yayını sona zaman ayarlanmış kaç kişi bakın.

Instagram Guides Analytics

Instagram Kılavuzları söz konusu olduğunda, şu anda neredeyse hiç Instagram analizi yok.

Instagram Kılavuzları mevcut gönderilerin, ürünlerin ve konumların bir derlemesi olduğu için görüntülemeler orijinal içeriğin ölçümlerinde sayılır, ancak özellikle Kılavuzlar için mevcut değildir.

Bu, özellikle platformda e-ticareti yönlendirme potansiyeli göz önüne alındığında, Instagram Kılavuzları gelişmeye devam ettikçe muhtemelen değişecek bir şey.

Instagram Analytics Nasıl İzlenir ve Raporlanır?

Gördüğünüz gibi, izleyebileceğiniz ve raporlayabileceğiniz yüzlerce Instagram ölçümü var ancak bunların hepsini çözmeye çalışmak, zamanınızı en iyi şekilde kullanmak olmayabilir.

Marka hedeflerinizi ve bunlara ulaşmanıza yardımcı olacak temel Instagram ölçümlerini net bir şekilde görmek, genellikle daha verimli bir yaklaşımdır.

Hedeflerinizi netleştirdikten sonra, ilerlemenizi görsel olarak güçlü ve sindirilebilir bir şekilde izlemek için bir sosyal medya raporu oluşturmaya değer.

İPUCU: Tüm önemli Instagram ölçümlerinizi doğrudan Later’s Instagram Analytics panosundan bir CSV dosyasında indirin!

Ancak Instagram analitiğine yaklaşırsanız, içeriğinizin nasıl performans gösterdiğini anlamak, içerik stratejiniz için oyunun kurallarını değiştirebilir.

Farklı hedefleri test edin, taktiklerinizle oynayın, içeriğinizi düzenleyin ve neyin işe yaradığını görün. Sonuçlar sizi şaşırtabilir!

İnstagram Instagram’da Hesap İstatistiklerini Görüntüleme Yardım