İÇERİK PAZARLAMASI VE YAPAY ZEKA: MÜKEMMEL EŞLEŞME

0
65
İÇERİK PAZARLAMASI VE YAPAY ZEKA:MÜKEMMEL EŞLEŞME

Bilim insanları ve mühendislerin uzun yıllar süren uğraşları sonucu hayatımıza giren yapay zeka orijinal adıyla artificial intelligence (AI), insanoğlunun duygusal yapısı ve karar verme sürecine henüz tam ulaşamamış olsa bu yolda yadsınamayacak umut verici başarılar elde edilmiştir. Her ne kadar yapay zekanın hayatımızı kolaylaştırı etkisi olsa da günümüzde kimilerimizi korkutan ve eleştiri oklarına sebep olan bir konumdadır. Peki dijital pazarlama dünyasını bu korku ve eleştirilerden ayırmak mı gerekir yoksa bir dijital pazarlamacının bilhassa içerik üreten tarafın, işlerini ziyadesiyle rahatlatıp yolunu mu açmıştır? İşte bu yazıda tam olarak bunu irdeleyeceğiz. İşi temelinden ele alalım.

NEDİR BU YAPAY ZEKA

En kısa özetle yapay zeka, bilgisayar programlarının düşünme ve öğrenme yeteneğidir. İnsanlarla karşılaştırıldığında mevcut yapay zeka insanlara özgü basit fizik muhakeme yeteneklerinden mahrumdur. Örneğin, küçük bir çocuk yanan bir sobaya dokunduğunda elinin yanabileceğini tahmin ederken yapay zeka bunu yapamaz. Bir diğer örnekle, yapay zekalar toplumların ortak dilini algılayamaz ve problemlerine ortak olamaz. Sosyal bir durumda yapay zekaların bize destek veya yardımcı olması henüz mümkün değil. Bilim insanlarının asıl hedefi, insan müdahalesi olmaksızın makinaların kendi iradesini yönetebilip karar verme mekanizmalarını geliştirebilmesi yönünde. Peki halihazırda yapay zekaların hayatımıza özellikle biz dijital pazarlamacılara etkisi nedir ve nasıldır?

BÜYÜK VERİ ÖNGÖRÜLERİNİ YAKALAYIN

Son zamanlarda internetin yoğun kullanımı ve sosyal medyanın gelişmesiyle birlikte veri miktarında inanılmaz bir artış yaşandı. Piyasaya çıkan bir çok teknolojik ürünle beraber bu verinin katlanarak artacağı öngörülüyor. Fakat ne yazık ki, bu devasa veri birikimi segmente edilmeden yani yaşa, cinsiyete, sosyal sınıflara, kişisel zevklere ve bunun gibi binlerce kategoriye ayrılmadan depolanıyor. İşte tam bu noktada topu yapay zekaya atıyoruz. Potansiyel müşterilerinizin çevrimiçi davranışlarını analiz edip yararlı iç görüler elde etmemizde bize yapay zeka araçları yardımcı oluyor. Bu sebeple bir çok büyük şirket çalışanlarını makina kullanımına teşvik etmeye başladı. Web sitenizdeki, sosyal medya hesaplarınızdaki verilerden kişilerin davranışlarını, eğilimlerini analiz edebilir ve anahtar kelime araması yapabilirsiniz.

TAHMİNE DAYALI ANALİTİK

Yapay zeka sadece büyük şirket veya kurumların değil aynı zamanda küçük ve orta ölçekli işletmelerin de kullandığı bir sistem. KOBİ ismini verdiğimiz bu işletmeler çoğunlukla tahmine dayalı analiz ile çalışmalarını devam ettiriyor. Yapay zeka sadece gizli verilerden değil kişilerin davranışlarını da içerdiğinden ulaştığınız bilgiler ışığında içerik üretebilir, optimize edebilirsiniz. Böylelikle ister dünya çağında dev bir markanız veya küçük bir işletmeniz de olsa tahmine dayalı analiz yaparak pazarlama sürecinizi hızlandırabilirsiniz.

İÇERİK OTOMASYONU

Bir pazarlamacının birçok sorumluluğu vardır. Bunlardan biri de blog yazmaktır ve bazen tahminden çok fazla zaman alabilir. Çeşitli yapay zeka tabanlı araçlar, yeni içerik keşfetmenize, gönderileri planlamanıza ve sosyal medya iletişiminizi kolaylaştırmanıza yardımcı olabilir. Bu araçlar, size en alakalı ve yüksek kaliteli içeriği sağlamak için çok sayıda çevrimiçi makaleyi sıralayabilir. Tüm sosyal medya gönderilerinizi otomatik olarak tüm sosyal hesaplarınızda planlayarak ve yatırım getirisini izleyerek içeriğinizin dağıtımını kolaylaştırmak için başka araçlar da mevcut.

İÇERİK PAZARLAMASININ SONU MU GELDİ?

Yapay zeka mevcut şartlarda ve görünen o ki uzun bir süre daha pazarlama çalışmalarında insan unsurunu devre dışı bırakmayacak, aksine çalışmalara hız kazandırıp daha iyi işlemesine yararlı olacaktır. Özellikle içerik üretme botlarını ele alırsak, yapay zeka teknolojisi duygusal hareket edip, size içerik üretebilecek donanımda değil. Burada yapmamız gereken yapay zeka tabanlı teknolojileri kullanıp, iş hedeflerinizi ve pazar nişinizi analiz ederek kendinize en uygun pazarlama planını oluşturmak. Tabiri caizse yapay zeka işinizi elinizden alabilecek bir rakip değil aksine ekibinizde sağlam çalışan bir iş arkadaşı.