Hiper Kişiselleştirmenin Pazarlamadaki Önemi

0
98

Sosyal medya, markaların, tüketicilerle etkileşim içinde olmasına ve bu ilişkilerini geliştirmelerine olanak sağlayan en önemli pazarlama alanlardan bir tanesidir. Doğru planlanan stratejilerle markalar, kendilerine sadık bir müşteri kitlesi yakalayabilirler. Müşterilerle marka arasındaki güveni arttırmanın ve markaların daha fazla ilgi çekmesinin en etkili yöntemlerinden biri kişiselleştirilmiş bir pazarlama kampanyasıdır. Müşterilerinize kendini özel hissettirecek ve yüzlerinde tebessüm oluşturacak kişiselleştirilmiş içerikler ile hizmetlerinizi ve markanızı diğer rakiplerinizden farklı kılabilirsiniz. Peki müşterilerinizi daha özel nasıl hissettirirsiniz? Hiper kişiselleştirmeye yakından bakalım.

HİPER KİŞİSELLEŞTİRME NEDİR?

Hiper kişiselleştirme, her kullanıcıya, müşteriye daha alakalı içerik, ürün ve hizmet bilgileri sunmak için yapay zeka ve gerçek zamanlı verilerden yararlanan pazarlama alanlarından biridir. Bu yaklaşım ile markalar kişiselleştirilmiş pazarlama stratejilerini bir adım ileriye taşıma fırsatına sahiptir. Kişiselleştirilmiş pazarlamadan farklı olarak, gerçek zamanlı verileri göz önünde bulunduran hiper-kişiselleştirilmiş pazarlama anlayışı, kullanıcıların ne istediğini bilmek için göz atma, satın alma gibi davranışlarına bakar. Esas amaç, müşterilerinizi, web sitesi ziyaretçilerinizin her birini eşsiz bireyler olarak ele almaktır.

Hiper Kişiselleştirme Nedir?

Hiper kişiselleştirme örneklerine Youtube, Spotify, Netflix gibi sosyal medya platformlarında sıklıkla rastlıyoruz. Kullancıların platformlarda önceden yaptıkları faaliyetlere göre önlerine istekleriyle ve ihtiyaçlarıyla ilgili ürünler sunuluyor. Spotify’da bulunan ‘Haftalık Keşif’ özelliği, dinleyicilerin müzik tercihlerini göz önünde bulundurarak her bir kullancısı için onlara özel bir çalma listesi sunar. Youtube, kullanıcılarına izledikleri içerik ve kanallara göre video önerisinde bulunur. Bunun yanı sıra kullanıcının ana sayfası da ilgi alanında olan içeriklerden oluşur. Netflix de tamamen aynı mantıkta çalışan bir diğer platformdur. İzlediğiniz film ve dizilere bağlı olarak kullanıcılarına yeni önerilerde bulunuyor. Aynı zamanda içerikleri puanlama imkanı ile kullanıcıların beğenilerine göre öneri seçeneklerini geliştiriyor. Bunların dışında Amazon, Gittigidiyor, Hepsiburada, Trendyol gibi daha bir sürü şirket de hiper kişiselleştirmeye önem vermektedir.

HİPER KİŞİSELLEŞTİRME AŞAMALARI NELERDİR?

  • VERİ TOPLAMA

Hiper kişilleştirilmiş pazarlamanın ilk ve en önemli detaylı veri toplamaktan geçmektedir. Elinizdeki veriler ne kadar doğru ve detaylı olursa, müşterilerinize sunacağınız kişiselleştirilmiş önerileriniz, çözümleriniz daha doğru ve kaliteli olacaktır. Bunun sonucunda ise müşterilerinizin markanıza ve hizmetlerinize daha bağlı hissetmesini sağlamış olacaksınız.

  • MÜŞTERİ SEGMENTASYONU

Müşteri segmentasyonu, müşterileri benzer davranış, ihtiyaç, ve beklentilere sahip müşterilerİ gruplara bölerek, pazarlama strateji ve faaliyetlerini bu gruplara göre farklılaştırmayı amaçlayan bir modeldir. Kitlenizi, demografik özelliklerine, coğrafi konumlarına, tüketim alışkanlıklarına, ilgi alanlarına göre bölümlere ayırabilirsiniz. Doğru kitlelere ulaşarak hedeflerinize daha kolay ulaşabilir, çalışmalarınızdan etkili şekilde sonuç alabilirsiniz.

  • MÜŞTERİ YOLCULUĞU

‘Müşteri Yolculuğu Haritası’ ile müşterileriniz, markanız ile olan etkileşimlerini görebilirsiniz. Müşteri yolculuğu hakkında bilgi sahibi olmak müşterileriniz ve sunulan hizmetlerde yaşadıkları deneyimler hakkında daha net olmanızı sağlar. Planladığınız stratejilerden en iyi şekilde geri dönüş alabilmek için müşterilerinizin nasıl davranacağını, neler istediklerini bilmeniz gerekmektedir. Bu şekilde hali hazırda olan müşterilerinizin markanızla daha fazla bağ kurmasını sağlar ve memnuniyetlerini arttırırsınız. 

  • ANALİZ

Kampanyalarınızın sonuçlarını düzenli takip etmeyi unutmayın. Verilerinizden elde ettiğiniz sonuçlara göre strateji ve planlarınızı düzenleyebilir ve bir sonraki adımınızda daha etkili ve doğru planlar hazırlayabilirsiniz.