Dijital Dünyayı Neler Bekliyor?

0
117
Dijital dünyayı ne bekliyor

IDATE DigiWorld’teki bağımsız telekom, internet ve dijital medya analistleri, bu yılki yıllık DigiWorld Yearbook raporunda önümüzdeki on yılda dikkat edilmesi gereken birkaç hususa değindi.

IDATE CEO’su Jacques Moulin “Bu “önceki” dünyaydı. Artık Covid-19 öncesi ve sonrası var. Pek çok kişi için 2020, halihazırda muazzam bir kargaşanın hüküm sürdüğü bir dünyada çok önemli bir yıl olacak: salgın ve bunun yaşam tarzları ve üretim tarzları üzerindeki etkisi; örgütsel, politik, ekonomik ve toplumsal “klasik” endüstriyel dünyayı sorgulamamızı yalnızca paradigmalar. İnsanlık tarihinde yeni bir sayfa hiç şüphesiz yazılıyor ve pozitif ve kapsayıcı bir dijital toplum inşa etmek bize bağlı.” diyerek bizlere tekrardan dijitale hakim olmayan kişilerin, firmaların vs. piyasadan silineceğini ve dijital dünyanın imkanlarından faydalananların ise daha da büyüyeceğinin tekrardan farkındalığını sağladı.

IDATE Digiworld, dijital ekonomide 40 yılı aşkın süredir Avrupa’nın önde gelen dijital ekonomi düşünme, analiz etme ve zayıf sinyaller modelleme, trendleri uzun süredir devam eden ve gelişmekte olan döngüsel ve yapısal durumları değerlendirmede öncü bir platform.

Şekil 1. Sektörlere Göre Dağılımın 2019 yüzdeleri

2019’da gözlemledikleri makro eğilimler, yalnızca Kuzey Amerika ve Asya internet devlerinin baskınlığıyla küresel iki kutuplaşmayı doğrulamaya hizmet etti. Sonuç olarak, Eski Kıta yapay zeka savaşını çoktan kaybetmiş görünüyor.

Raporda e-ticaretin hala patlama yaşadığı ve perakende Pazar satışlarının ana yöneyi haline geldiği belirtiliyor. Yapay zekanın (AI) dahil edilmesi ve sınır ötesi satışların artması bu sektörün gelişmesine destek sağladığını söylüyor. Küresel e-ticaret pazarının 2019-2023 arasında ikiye katlanarak 6,267 milyar euroya ulaşması beklendiğini söyleyen raporda, yalnızca 2019’da satışların toplamı 3,544 milyar EUR (yıllık ortalama+%18) olması beklendiği de ayrıca belirtilmiş. E-ticaretin %45’inden fazlasının mobil üzerinden yapıldığı da dikkat çekici bir unsur, bunun 2023’e kadar %58’e çıkması bekleniyor.

Şekil 2. Sektörlere Göre Dağılımın 2023 Tahmini Yüzdeleri

İki yüz sayfalık rapor aynı zamanda Bitcoin’lerin, blok zincirlerinin, mobil ödemelerin ve kitle fonlamasının bankacılık ve finansın geleceğini nasıl etkileyeceğini de değerlendiriyor.

IDATE DigiWorld, akıllı telefon satışlarında son zamanlarda yaşanan durgunluğun gösterdiği göreceli bir doygunluk bağlamına rağmen, dijital medya şirketleri için mütevazı büyüme getirileri öngörüyor; ancak hem Avrupa hem de dünya çapında daha fazla küresel ötelemenin beklendiği Çin, Hindistan ve Afrika’da daha büyük kazançlar elde edilecek. Televizyonda, Asya / Pasifik önümüzdeki on yıl içinde dünyanın en büyük pazarı haline gelip, ana Avrupa pazarlarındaki büyüme zayıf ve hatta muhtemelen negatif olacağını savunuyor.

IDATE DigiWorld CEO’su Yves Gassot da “İnternet hizmetleri, yaklaşık%15’lik yıllık çift haneli büyümeye devam ediyor. Bu segmentin 2016’da tüm dijital dünyanın%10’una yakın bir kısmını temsil etmesi bekleniyor. Bu, yalnızca yakın gelecekte artacak: sadece ikisinde Bundan yıllar sonra, internet hizmetleri televizyon ve video hizmetlerinden daha fazla kazanç sağlayacak ve yine de yılda %3-% 4 oranında büyümeye devam edecek. ” diyerek geleceği öngörmede önemli bir yol gösterici cümlelerle karşımıza çıkmıştır.